خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/23 - 14:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رضایی کوچی در جمع فرهنگیان جهرم؛

منابعی از محل تهاتر نفت برای نوسازی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس با بیان اینکه ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند به بازسازی ونوسازی هستند گفت: منابعی از محل تهاتر نفت برای نوسازی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان جهرم گفت: معلم ما باید همه دغدغه اش تعلیم، تربیت و آموزش باشد اما وقتی که در معیشت و زندگی خودش دچار مشکل می شود طبیعی است که دغدغه اصلی او که تعلیم و تربیت است تحت تاثیر قرار می گیرد.



وی ادامه داد: همه مسئولان عالی رتبه نظام بر اهمیت نقش معلمان در جامعه هستند؛ در مجلس شورای اسلامی نیز برای موضوعات فرهنگیان از جمله بحث رتبه بندی معلمان یکسان سازی حقوق کارمندان دولت حل مشکلات نیروهای حق التدریس و ... کمیسیون‌های مختلفی تشکیل داده شده است که بخشی از مشکلات حل شده است اما هنوز موضوعات لاینحلی وجود دارد.



رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی صحیح معلمان پیش بینی شد لذا مجلس به دنبال مطالبه فرهنگیان است که چرا با وجود تأمین منابع رتبه بندی معلمان به درستی انجام نشده است.



وی ادامه داد: وزرایی که در این چند سال در آموزش و پرورش حضور داشتند نتوانستند به درستی از حقوق معلمان دفاع کنند که لازم است یک وزیر جنگنده و مدافع حقوق فرهنگیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود تا حقوق فرهنگیان به درستی تامین شود.



رضایی تاکید کرد: حتما این مرتبه ذره بین مجلس به دنبال وزیری است که بتواند به درستی از حقوق معلمان دفاع کند.



نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات در مدارس بسیار زیاد است و نباید مدرسه به صورتی باشد که مدیر آن دغدغه تامین منابع مالی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی باشد.



۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند به بازسازی و نوسازی هستند



رضایی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و مدارسی هم که ساخته شده اند تکمیل نیستند و کمبود تجهیزات دارند، ۵ هزار میلیارد تومان به عمران آموزش و پرورش تخصیص داده شده است که  تاکنون یک ریال هم تامین نشده است و مدارس به صورت نیمه کاره رها شده اند و دانش آموزانی که چشم انتظار مدارس نوساز بوده اند در حال تحصیل در مدارس کانکسی هستند.



وی ادامه داد: با نظر سه قوا منابعی از محل تهاتر نفت در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت که برای تکمیل و نوسازی مدارس استفاده خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361619
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار